ECHO Awards.

SWEDMA har ett samarbetsavtal med The DMA International ECHO™ Awards som innebär att alla guldvinnare i Guldnyckeln 2017 är direktkvalificerade till semifinal i ECHO Awards.
SWEDMA arbetar även aktivt med att få med Svenska representanter i juryn. 2016 fanns 4 svenska kandidater uttagna till Echo Awards jury.

Om Guldnyckeln är SM i direktmarknadsföring, så är The DMA International ECHO™ Awards VM – där belönas varje år världens bästa DM-kampanjer. Prisutdelningen sker i USA i oktober varje år och vi har flera belönade svenska kampanjer tidigare år:

2012
Mecka | Framtidens skolkatalog | Silver (kategorin saknar guldplats)

2013
TBWA | The Ice Record Project | Shout Out Louds | Guld
Volontaire | Curators of Sweden | Visit Sweden | Silver
Mecka | Kokosnöten | Nexans | Silver (kategorin saknar guldplats)
Smicker | Bopnytt – ett annorlunda nyhetsbrev för dig som är skeptisk till reklam i allmänhet | Halebop | Brons
Smicker | Bop i topp!! Ett lojalitetskoncept för ”Sveriges mest nöjda mobilkunder” | Halebop | Silver

2014
Saatchi & Saatchi | Home invasion | Elmsta Horror Fest | Guld
Volontair | Bullogram | VASAN | Guld
DDB | Är du Klaus Heidi? | Lufthansa | Silver

2015
Abakus | Från ord till handling | If | Guld
DigitasLBI | All-new XC90 Virtual Launch | Volvo Cars | Guld
Mecka | The stand up marathon | Matting | Silver (kategorin saknar guldplats)
MRM McCann | Elcykelbannern | Vattenfall | Silver (kategorin saknar guldplats)

2016
MRM Mc Cann | Solcellsguiden | Vattenfall | Guld
M&C Saatchi | Welcome home Z | E.On | Silver
Volontaire | Fel hand | Hjärnfonden | Brons

2017
Echo Awards och DMA/&THEN 2017 arrangeras den 8-11 oktober i New Orleans. Samtliga bidrag som vinner Guld i Guldnyckeln blir direktkvalificerade till andra omgången i Echo Awards och övriga som tävlat i Guldnyckeln och även vill tävla i Echo får göra det till ett förmånligt pris. För mer info om DMA/&THEN och Echo Awards, kontakta Michaela Pålsson, michaela.palsson@swedma.se
2017 är även året då DMA fyller 100 år så New Orleans kommer att bli något alldeles extra. Häng med!

Swedma arrangerar även en gruppresa till DMA/&THEN. Vi är 40-60 personer som reser över till USA för att uppdatera oss på det senaste inom Direkt och datadriven kommunikation och för att nätverka med branschmänniskor från hela världen.