Först med det bästa.

I över 35 år har reklambyråer, kunder och leverantörer samlats för att kora vinnarna i Guldnyckeln – kommunikationstävlingen som belönar strategi & ide, kreativitet, resultat och helhetsintryck för framgångsrik direkt och datadriven marknadsföring.

Många gånger har Guldnyckeln varit startskottet för ett lyckat tävlingsår med flera nationella och internationella priser. Under 2017 plockade till exempel IKEA Retail Therapy tillsammans med Åkestam Holst NOA hem guldnycklar för kreativitet & innovation, årets copy och vårt absolut finaste pris, Diamantnyckeln. Året följde sedan med fler nomineringar och priser i bland annat Guldägget, Cannes, Clio, One Show, 100-wattaren och Eurobest. Grattis!

Nu kör vi igång med Guldnyckeln 2018 och är först ut med att kora det bästa! I år uppdateras tävlingskategorierna till nio branschkategorier och fyra kanalkategorier. Guldnyckelns specialpriser är kvar som förut.

Skicka in ditt bidrag

NYA KATEGORIER 2018

Till Guldnyckeln 2018 har vi en ny uppsättning kategorier. Förutom branschkategorierna kan du nu även tävla i fyra kanalkategorier. Specialkategorierna Analys och resultat, Kundlojalitet samt Kreativitet och innovation finns kvar.

BRANSCHER
Detaljhandel
E-handel och e-tjänster
Finans & försäkringar
Konsumtionsvaror & övriga tjänster
Resor, transporter & fordon
Samhällsservice, utbildning & ideellt
Telekom, it & energi
Underhållning
Hälsa & sjukvård

KANALER
Bäst användning av direkt
Digitala & sociala kanaler
Data
Kampanj