Om tävlingen

Tack för i år, vi ses igen på Stockholm Waterfront den 22 mars 2018!
Future Marketing Tech Awards är en tävling med syfte att stärka marketing technology’s position på svenska företags inköpslistor. Tävlingens första upplaga bestod av två moment. I ett första steg gick juryn igenom de ansökandes bidrag och valde ut fem finalister. Dessa valdes ut baserat på kriterierna angivna i tävlingsreglerna. Den andra delen av tävlingen var finalen som ägde rum den 22 mars på Globens Annex i Stockholm under direktmarknadsföringsdagen Guldnyckeln. Finalisterna pitchade sina företag på en scen ute i mässlokalen under inspirationsdagens lunchpaus, och vinnaren presenterades sedan på stora scenen under eftermiddagen.

Vinnaren av tävlingen var:

Smart Video med VD Johanna Björklund som pitchare.
Smart Video är en adtech software som hjälper företag att öka sin online-försäljning. Video håller på att bli den främsta marknadsföringskanalen online, med ett beräknat värde på flera miljarder euro 2020. Problemet är bara att video inte konverterar i den grad som den borde. Det är svårt för sökmotorer att förstå innehållet i en video, och möjligheten till interaktion är liten. Smart Video ändrar detta genom att transformera marknadsföringsvideor till onlinebutiker . Det är en självoptimerande reklamplattform för video, som använder automatisering och anpassning för att skicka rätt budskap till rätt person vid rätt tidpunkt. Se det vinnande bidraget pitcha 23:10 in i videon.

Övriga finalister var:

Signal Signal
Signal Signal gör blixtsnabb och automatisk mediebevakning av talade kanaler – podcasts, tv, radio och Youtube. Se pitchen cirka 3:50 in i videon ovan.

Flarie
Flarie är en spelplattform innehållande en mängd olika spel (adderas ständigt fler) där användarna spelar mot varandra i olika sociala format. Samtliga spel är byggda på ett dynamiskt sätt vilket gör att speldesignen enkelt kan bytas ut för att på så sätt göra spelkampanjer tillsammans med varumärken. Flaries pitch hittar du 10 minuter in i videon.

PinMeTo
Skapar sälj och marknadsverktyg som hjälper butikskedjor att nå lokala kunder och driva försäljning från digitala och sociala kanaler så som Facebook, Google, Instagram, Apple, Foursquare, Twitter, Pinterest och tusentals andra appar och tjänster. PinMeTo pitchar 16:25 in i videon.

Beatly
Beatly tillhandahåller en plattform för annonsörer och mediabyråer att identifiera, mäta, aktivera och utvärdera influencer marketing-kampanjer. Via plattformen kan vi aktivera influencers globalt och inom samtliga vertikaler på ett effektivt sätt och på så sätt sparar annonsörerna tid och pengar. Några av våra kunder är Lifesum, Björn Borg, Linas Matkasse, Universal Music, Risenta m.fl. Beatleys pitch finner du 28:56 in i videon.