Om tävlingen

Om Future Marketing Tech Awards
Future Marketing Tech Awards är en tävling för de som driver nästa generations Marketing Technology Startup och har som syfte att stärka Marketing Technology på svenska företags inköpslistor.

Tävlingen består av två moment. I ett första steg skickar ansökaren in en video på ca 2 min som säljer in lösningen. Videon publiceras på guldnyckeln.se och sprids i sociala medier till marknadsförare som kan rösta på det bidrag som de gillar bäst. Alla bidrag bedöms av en expertjury och två finalister väljs ut baserat på kriterierna angivna i tävlingsreglerna. Den andra delen av tävlingen är finalen som äger rum den 22 mars på Waterfront i Stockholm under direktmarknadsföringsdagen Guldnyckeln. Finalisterna får pitcha sitt företag och lösning på stora scenen under eftermiddagen.

Vinnaren av 2017 års tävling var:

Smart Video med VD Johanna Björklund som pitchare.
Smart Video är en ny självoptimerande annonsplattform som ökar konvertering vid videoannonsering, och på videos på kundernas egna hemsidor. Med Smart Video förvandlar företag enkelt filmer till nätbutiker – och skapar mer trafik, konvertering och intäkter.

– ”Vi vet att Smart Video är en fantastisk produkt för konvertering av video, så det här är verkligen ett erkännande!” säger Johanna entusiastiskt efter prisutdelningen under Guldnyckeln 2017.

Övriga finalister 2017 var:

Signal Signal
Signal Signal gör blixtsnabb och automatisk mediebevakning av talade kanaler – podcasts, tv, radio och Youtube.

Flarie
Flarie är en spelplattform innehållande en mängd olika spel (adderas ständigt fler) där användarna spelar mot varandra i olika sociala format. Samtliga spel är byggda på ett dynamiskt sätt vilket gör att speldesignen enkelt kan bytas ut för att på så sätt göra spelkampanjer tillsammans med varumärken.

PinMeTo
Skapar sälj och marknadsverktyg som hjälper butikskedjor att nå lokala kunder och driva försäljning från digitala och sociala kanaler så som Facebook, Google, Instagram, Apple, Foursquare, Twitter, Pinterest och tusentals andra appar och tjänster.

Beatly
Beatly tillhandahåller en plattform för annonsörer och mediabyråer att identifiera, mäta, aktivera och utvärdera influencer marketing-kampanjer. Via plattformen kan Beatly aktivera influencers globalt och inom samtliga vertikaler på ett effektivt sätt och på så sätt sparar annonsörerna tid och pengar. Några kunder är Lifesum, Björn Borg, Linas Matkasse, Universal Music, Risenta m.fl.